Yüksek Lisans Öğrenme Çıktıları
BİLGİ
-Kuramsal
-Olgusal
1.Mimari
Tasarım Sürecinde, güncel ve etkin olan konulardaki çalışmaların etik
sorumluluklar çerçevesinde gerçekleştirilmesine dair yeterli bilgiye sahiptir.
2.
Tasarım alanının disiplinlerarası özelliğinden kaynaklanan arayüzlerdeki bilgi
akışı ve sınanmasına ilişkin çalışmalarda eleştirel ve esnek yaklaşıma
sahiptir.
3.Estetik,
teknik ve çevresel gereksinmeleri sağlayan tasarımlar yaratabilme sürecinde
etkin olan sosyo-kültürel, teknolojik ve çevre verilerinin yaşam kalitesi ve süreklilik ilkesi bağlamında değerlendirilmesinde yeterli bilgi ve bilince
sahiptir.
4.Tasarım
sürecinde ölçekler arası (Kent, bina ve insan ölçeği) ilişkiyi kullanarak,
özgün çalışmalara zemin sağlayacak ileri
düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
BECERİLER
-Bilişsel
-Uygulamalı
1.Mimari
tasarım ve uygulama alanları için
gereken bilişsel ve mesleki
pratik beceriler kazanır.
2.Programın
gerektirdiği/benimsediği disiplinler arası yaklaşımı, farklı alanlardan gelen
bilgileri ilişkilendirerek/ sentez oluşturarak bağlam içinde yorumlar ve
uygular.
3.Akademik
araştırmada nesnel sorgulama ve eleştirel yaklaşım
ilkelerini
bir çalışma yöntemi olarak benimser ve
uygular.
YETKİNLİKLER
Bağımsız
Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1.Uzmanlık
gerektiren bir çalışmayı bağımsız
olarak yürütür ve yönetir.
2.
Mimarlıkla ilgili öğrenim ve çalışma ortamında proje tanımlar, sorumluluk alır
ve yönetir.
3.
Çok girdili, yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren durumlarda çalışma ortamını
yönetir.
4.Mimari
Tasarım alanında akademik ve/veya uygulamalı ortamlarda ekip çalışmasına, bilgi
ve bilginin sunumu açısından katkıda bulunur ve sorumluluk yüklenir.
Öğrenme Yetkinliği
Öğrenim
sürecinde çalışmalarını büyük ölçüde
kendi
başına yürütebilme ve
bağımsız kararlar almaya olanak sağlayan öğrenme becerilerine
sahiptir.
İletişim
ve Sosyal Yetkinlik
1.
Bilgilendirme ve bu bilgiden varılan sonuçları uzman ve uzman olmayan gruplarda
açık ve sistemli bir şekilde paylaşır.
2.Mimari
Tasarımda kullanılan araçları (bilgisayar, grafik ifade teknikleri, eskiz vb.)
ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
3.
Uluslararası bilimsel literatürde kullanılan en az bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar, anlar
ve tartışır.
Alana
Özgü Yetkinlik
1.Mimarlık
Alanına özgü akademik bir araştırmayı,
sistemli ve eleştirel yaklaşımla yürütür; ulusal ve uluslar arası ortamlarda
bildiri sunar ve yayın yapar.
2.Mesleki
uygulama yeterliliği için gerekli yetkinliklere sahiptir.
3.Mimarlık
Alanı ile ilgili konularda kalite süreçlerini esas alarak, farklı strateji ve
uygulama planları geliştirir.
4.Mimarlık ve Mimari
Tasarım Alanında akademik ve mesleki uygulama süreçlerinde toplumsal etik ve
sorumluluklar temelli bir yönlenmeyle, karmaşık durumlarda ya da sınırlı enformasyonla dahi karar üretir.
Doktora Öğrenme Çıktıları
BİLGİ
-Kuramsal
-Olgusal
1.Mimarlık
ve Mimari Tasarım Alanı ile ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik,
bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2.Mimari
Tasarım alanının disiplinlerarası özelliğinden kaynaklanan arayüzlerdeki en son
gelişmeler ve bu gelişmelerde kullanılan araştırma stratejileri, teknikleri ve
taktikleri ile ilgili bilgi ve kavrayışa
sahiptir.
3.Mimarlık
ve Mimari Tasarım Alanı ile ilgili araştırma sürecinde,
iyi yayın örneklemelerini seçebilmek, yorumlayabilmek ve bu örneklerin
uygulamalarında temel olan etik ilkeleri kavramak için gerekli bilgiye
sahiptir.
4.Araştırma,
tasarım,uygulama sürecinde etkin olan kuramsal temellerle öğrenme/öğretme ve
değerlendirme yöntemleri konusunda yeterli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
BECERİLER
-Bilişsel
-Uygulamalı
1.Mimarlık
ve Mimari Tasarım Alanında problem tanımlamak ve çözmek, var olan bilgi/
mesleki pratiği genişletmek, yorumlamak için gereken uzmanlaşmış sentezleme ve
değerlendirme becerisi ve tekniklerine
sahiptir.
2.İlgili
araştırma tekniklerini kullanma ve akademik bir araştırmayı diyalektik olarak
yürütme becerisine sahiptir.
3.Mimari
Tasarım Alanında, sürdürdüğü doktora çalışmasında mesleki uygulamanın etkinliği
ve tasarım yaklaşımlarını destekleyebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu
gösterir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1.Mimari Tasarım alanında akademik ve mesleki
bağlamda yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda bireysel yetkinlik,
bağımsızlık, akademik ve mesleki etik kurallar çerçevesinde kararlılık ortaya koyar.
2.Disiplinlerarası
yaklaşım temelli geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik, tarihsel ve çevresel bağlamla ilişkisi içinde karar verir ve hareket
eder.
3.
Mimarlık ve Mimari Tasarım alanında akademik ve/veya mesleki, birbiriyle
ilişkili yeni ve çok girdili faktörü içeren problemlerin çözümünü gerektiren
çalışmalarda liderlik ve yeni açılımlar sergiler.
Öğrenme
Yetkinliği
1.
Mimarlık mesleğinin uygulanması ile ilgili ortamlarda, teknolojik, toplumsal ve
kültürel ilerlemeye katkıda bulunur.
2.Öğrenme becerilerini kullanarak, yeni
düşüncelerin geliştirilmesi konusundaki kapasitesini üst düzey kavrayışı ile
ortaya koyar.
3.
Kendi araştırmasını, alanı ve yan alanlardaki genel söylemler çerçevesinde
değerlendirir.
İletişim
ve Sosyal Yetkinlik
1.
Araştırma alanıyla ilgili yeni ve çok girdili konuları eleştirel ve diyalektik
yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler.
2.Mimari Tasarım alanının disiplinlerarası
yaklaşımına uygun olarak, sunum/ projelendirme aşamalarında meslektaşlarıyla ve
genel olarak toplumla uzmanlık alanı konusunda
iletişim kurar.
3.
Uluslararası bilimsel literatürde kullanılan en az bir yabancı dilde ve Türk
dilinde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel
iletişim kurar, anlar ve tartışır.
Alana
Özgü Yetkinlik
1.
Mimarlık ve Mimari Tasarım alanında özgün araştırmaya dayalı, ulusal ya da
uluslar arası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer nitelikli çalışmalar
geliştirmeyi hedefleyerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur.
2.
Akademik ve mesleki alanda karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesi
ile sonuca yönlendirir.
3. Mimarlık alanındaki ileri düzeye karşılık
gelen yeni ve çok girdili yaklaşımları eleştirel bir yöntemle çözümler,
diyalektik analiz yapar, değerlendirir, sentezler ve karar geliştirir.